Skolplattformen är en gemensam digital plattform för Stockholm stads förskolor och skolor. Från och med 20 augusti kommer du att få tillgång till den. I skolplattformen får du information om ditt barns skolgång direkt i din mobiltelefon, dator eller surfplatta.

Vad innehåller skolplattformen?

Skolplattformen innehåller information om ditt barns skolgång. Mängden information kommer att fyllas på successivt. Skolplattformen ersätter från höstterminen Skolwebben.

På skolplattformens startsida har ditt barns skola möjlighet att publicera nyheter om saker som händer på skolan, till exempel  utflykter. Via startsidan kan du även anmäla ditt barns frånvaro direkt i skolplattformen.

Ditt barn kommer också att få tillgång till skolplattformen, med möjlighet att ta del av information rörande sin skolgång. Över tid kommer ditt barn även att få tillgång till nya digitala verktyg i skolplattformen, till exempel för att lämna in skoluppgifter.

Skolplattformen kommer att utvecklas kontinuerligt och mer funktionalitet tillkommer efterhand.

Hur loggar jag in?

Skolplattformen kan användas med både surfplattor, smarta mobiltelefoner och datorer.

Du loggar in på startsidan via skolplattformen.stockholm.se/vardnadshavare.

För att stadens högt ställda säkerhetskrav ska uppfyllas kommer du som vårdnadshavare att logga in med hjälp av e-legitimation (t ex BankID).

På följande länk kan du läsa mer om hur du skaffar BankID:

https://support.bankid.com/sv/bestalla-bankid/bestalla-mobilt-bankid
 

Var hittar jag mer information?

På följande länk hittar du en kort introduktionsfilm till skolplattformen:

https://video.stockholm.se/video/27213559/skolplattformen-i-grundskolan

Du kan även läsa mer på stockholm.se/skolplattformen.

Det finns en support som du kan kontakta vid tekniska problem:

Telefonnummer: 08-508 11 552
E-postadress: e-support@stockholm.se.

Hälsningar,

Maria Radway Berg

Rektor

Grey
0